Android apps দিয়ে টাকা আয় করা সম্ভব?অনলাইন আয় এর সঠিক নিয়ম জানুন।

270

Android apps দিয়ে টাকা আয় করা সম্ভব? এই প্রশ্নের সরা সরি উত্তর হল না তা সম্ভব নয়। অনেক ব্লগার এবং ইউটিউবার রা পুরো ইন্টারনেটে গাদা গাদা গুজব ছড়াচ্ছে।

Money earning apps for android লিখে সার্চ করুন দেখতে পাবেন ভুরি ভুরি রেজাল্ট আসবে তাতে পাঁচ দশটি Android apps এর লিস্ট থাকবে, যাতে আপনাকে কিছু টাস্ক পুরো করতে হবে এবং তাতেই আপনি টাকা কামানো শুরু করে দেবেন এমন দাবি করে থাকে।

আর এই প্রত্যেকটি Android apps ডাউনলোডের জন্য প্রকাশকের রেফারেল লিঙ্ক ব্যবহার করতে বলা হয়। জাতে করে হয় যে আপনাকে ওই Android apps গুলোর  সম্পর্কে বলছে সে ওই Android apps এর রিভিউ করার জন্য apps এর মালিকের  কাছ থেকে টাকা কামাচ্ছেই তার সাথে সাথে আপনার রেফারেলের কাছ থেকেও কামাচ্ছে।

আর আপনি বেশ কিছু দিন Android apps টি তে সারা সারা দিন রাত ধরে কাজ করে কোনো ফলা ফল না পেয়ে বন্ধ করে দেন। এতে জন্য আপনার সময় পরিশ্রম দুটোই জলে জায়।

হ্যাঁ কিছু Android apps আছে যাতে সত্যি টাকা কামানো জায় কিন্তু তা দীর্ঘ সময়ের জন্য মোটেও সুবিধা জনক নয়।

আমার মতে এই ধরনের Android apps এর পিছনে ১০০-২০০ টাকার জন্য আপনার মুল্যবান সময় নষ্ট করা মোটেই উচিত নয়। যেখানে আপনি ওই সময় সঠিক জায়গায় সঠিক নিয়মে খরচ করে আরো বেসি কামাতে পারেন।

অনলাইন এ টাকা কামানোর সঠিক নিয়ম

কিছু কিছু ইউটিউবার এবং ব্লগার আছেন যারা সত্যি খুব পরিশ্রম করে আপনাদেরকে সাহাজ্য করার জন্য অনলাইন এ টাকা কামানোর সঠিক কৌশল জানানোর চেষ্টা করেছেন।

কিন্তু দুঃখের বিষয় এই রকম বেশির ভাগ কন্টেন্ট হিন্দি অথবা ইংরাজি তে আছে।বাংলাতেও আছে কিন্তু তুলনা মূলক ভাবে কম।

তাই আজ আমি চেষ্টা করলাম সহজ বাংলায় বোঝাতে যে কিভাবে অনলাইন এ টাকা কামানো যায়।ভালো লাগলে বন্ধুদের সাথে শেয়ার করে তাদের ও সাহাজ্য করুন এই সব গুজবের হাত থেকে নিজের সময় ও পরিশ্রম বাঁচাতে।

তাহলে জেনে নেওয়া যাক ঠিক সেই সমস্ত প্লাটফর্ম যেখান থেকে ভালো পরিমাণ টাকা উপার্জন করা যায়।

  1. ব্লগার 
  2. ইউটিউব
  3. ফ্রি লান্সিং 
    • Freelancer
    • Fiverr
  4. এন্ড্রয়েড এপ্স বানিয়ে
    • কোডিং করে
    • কোডিং ছাড়া

ব্লগার

ব্লগিং হল সেই প্লাটফর্ম যেখানে আপনি খুব কম সময়ে ভালো পরিমাণ টাকা কামাতে পারবেন। ব্লগার গুগল একটি প্রোডাক্ট।গুগল এডসেন্স থেকে এবং এফিলিয়েট প্রোগ্রাম থেকে আয় করা জায়। এখানে গুগল এডসেন্স এর CPC সব থেকে বেশি। কিভাবে ব্লগিং শুরু করবেন জানতে এখানে ক্লিক করুন। এটি একটি স্বনির্ভর কাজ।

ইউটিউব

ইউটিউব ও ব্লগার এর মতো গুগল এর প্রোডাক্ট।এখানেও গুগল এডসেন্স থেকে এবং এফিলিয়েট প্রোগ্রাম থেকে আয় করা জায়।এখানে গুগল এডসেন্স এর CPC ব্লগার এর চেয়ে একটু কম।কিভাবে ইউটিউব শুরু করবেন জানতে এখানে ক্লিক করুন।এটি একটি স্বনির্ভর কাজ।

ফ্রি লান্সিং 

ফ্রি লান্সিং ওয়েবসাইট এমন এক ধরনের ওয়েবসাইট হয় ,যেখানে বিভিন্ন কোম্পানি নিজের কাজ যেমন-ডাটা এন্ট্রি,গ্রাফিক্স ডিজাইনিং,ওয়েবসাইট বানাণো ইত্যাদি করানোর জন্য কাজ আপ্লোড করে থাকে।

ওই ওয়েবসাইট এর ফ্রি লান্সার রা নিজের দখ্যতা অনুজাই বিভিন্ন কাজ কিছু নিরধারিত মুল্যের বিনিময়ে করে দেয়।

ফ্রি লান্সার কাকে বলা হয়?

ফ্রি লান্সিং ওয়েবসাইট এ যারা কিছু নিরধারিত মুল্যের বিনিময়ে  কোনো ব্যাক্তি বা সংস্থার কিছু কাজ সম্পন্ন করে তাদের ফ্রি লান্সার বলে।

এর থেকে আপনি মাসে ১০০০০-২০০০০ টাকা কামাতে পারেন।

দুটি সেরা ফ্রি লান্সিং ওয়েবসাইট

এন্ড্রয়েড এপ্স বানিয়ে ইনকাম

জদি আপনি Android apps থেকে টাকা কামাতে চান তাহলে Android apps বানিয়ে AdMob এর সাথে মনিটাইজ করে কামান।এতে আপনি অনেক বেশি কামাতে পারবেন। আপনার বানানো একটি Android apps যদি গুগল প্লে স্টোর এ ভাইরাল হয়ে যায় তাহলে আপনি ভাবতে পারবেন না আপনি কত টাকা কামাবেন।

একবার কস্ট করে বানিয়ে আপনি সারা জিবন বসে বসে খাবেন। শুধু আপনাকে Android apps টি মেন্টেন্স করতে হবে এই জা। 

কিন্তু আমাদের লিস্ট এর সবচেয়ে কঠিন কাজ হল এই Android apps কারন একটি সফল Android apps বানাতে আপনার চাই কোডিং এ ভালো দখ্যতা।

কিন্তু এই সমস্যার ও সমাধান আমি এনেছি আপনার জন্য। কোডিং না জানলেও আপনি এখন একটি সুন্দর প্রফেসনাল Android apps বানাতে পারবেন।

এখন দুটি উপায় বলব জাতে আপনি আপনার নিজের Android apps বানাতে পারবেন।

কোডিং করে

আপনি জদি কোডিং এ দখ্য হন আপনি ব্যবহার করতে পারেন Android Studio।এটি Android apps বানানোর জনপ্রিয় সফটওয়ার। Download Link

কোডিং ছাড়া 

আপনার জদি কোডিং এ দখ্যতা না থাকে তাহলেও আপনি বানাতে পারেন নিজের Android apps ।

খুব সহজে ড্র্যাগ এন্ড ড্রপ পধ্যতিতে আপনি এই দুটি জনপ্রিয় অনলাইন টুলস এ বানাতে পারেন নিজের Android apps।

  1. Thunkable
  2. AppyBuilder

এই গুলি হল সব চেয়ে জেনুইন পধ্যতি টাকা অনলাইন টাকা কামানোর জন্য । এই সমস্ত জায়গায় পরিশ্রম করুন দেখবেন অবশ্যই ফল পাবেন।

আসা করি আমি বোঝাতে পেরেছি Android apps দিয়ে টাকা আয় করা জায় কিভাবে। আপনার সফল ভবিষ্যতের জন্য শুভেচ্ছা রইল।ধন্যবাদ।

18 Comments

  • bookmarked!!, I love your site! PSG fotbollströja

  • Have you ever thought about including a little bit more
    than just your articles? I mean, what you say is valuable
    and all. But think about if you added some great photos or video clips to give your posts more,
    “pop”! Your content is excellent but with images and videos,
    this site could definitely be one of the most beneficial in its field.
    Wonderful blog! Magliette PSG

  • Hi there, all is going perfectly here and ofcourse every one is sharing information, that’s
    in fact fine, keep up writing. manchester united Fodboldtrøje

  • I always used to read post in news papers but now as I am a user of internet so from
    now I am using net for content, thanks to web. Schweiz Kläder

  • Its arduous to seek out educated individuals on this subject, but you sound like you realize what youre speaking about! Thanks

  • I was more than happy to search out this internet-site.I needed to thanks for your time for this wonderful learn!! I positively having fun with every little little bit of it and I have you bookmarked to check out new stuff you blog post.

  • Whats up! I simply wish to give an enormous thumbs up for the great information you have got here on this post. I will likely be coming back to your blog for more soon.

  • I was very happy to seek out this net-site.I wished to thanks for your time for this wonderful learn!! I positively having fun with each little little bit of it and I’ve you bookmarked to take a look at new stuff you weblog post.

  • Highly energetic article, I liked that a lot. Will there be a part 2?

  • Hello, after reading this awesome paragraph I am as well cheerful to share my familiarity here with friends.

  • I precisely wished to thank you so much all over again. I’m not certain what I would’ve used in the absence of the actual recommendations revealed by you regarding my area. It seemed to be a frightful setting in my position, but discovering this well-written fashion you handled the issue forced me to leap with fulfillment. Now i’m happier for the work and in addition pray you recognize what an amazing job you were doing instructing the rest using your blog. I am certain you have never met all of us.

  • Thank you so much for providing individuals with remarkably pleasant chance to read from this website. It really is very fantastic and full of a great time for me personally and my office mates to visit your site more than thrice weekly to read the fresh stuff you will have. And definitely, we are actually astounded concerning the beautiful thoughts you serve. Selected 1 facts on this page are in reality the most beneficial we have ever had.

  • My spouse and i have been so contented that Chris managed to do his survey using the precious recommendations he gained when using the web site. It is now and again perplexing to simply always be releasing tips and hints a number of people might have been trying to sell. And we acknowledge we have the writer to appreciate for that. The entire explanations you made, the straightforward site menu, the friendships your site give support to foster – it’s mostly astonishing, and it’s really assisting our son and us believe that that issue is excellent, which is extremely essential. Thank you for all the pieces!

  • I precisely wished to thank you very much yet again. I do not know what I might have implemented without the type of methods documented by you concerning such problem. It became an absolute traumatic concern in my circumstances, nevertheless taking a look at a new well-written technique you dealt with it took me to weep for delight. Now i’m happier for your information and in addition hope that you recognize what a great job that you are putting in teaching some other people through the use of your web page. I know that you’ve never got to know all of us.

  • I simply had to appreciate you again. I do not know the things I would’ve made to happen in the absence of these information shown by you directly on such a area. Certainly was a very challenging scenario for me personally, but being able to see your specialized approach you managed that took me to jump for happiness. I am happy for this help and in addition hope that you realize what a powerful job that you are accomplishing teaching men and women thru your blog. Probably you haven’t met all of us.

  • I want to show my gratitude for your kindness giving support to visitors who have the need for help on your subject matter. Your special commitment to getting the message along had been amazingly useful and has really allowed women like me to get to their objectives. Your own important recommendations implies this much a person like me and especially to my office workers. Regards; from all of us.

  • I wish to point out my admiration for your kind-heartedness supporting men and women that should have guidance on this important theme. Your real dedication to passing the message all through has been pretty productive and has in most cases made somebody like me to attain their endeavors. Your own helpful information entails a lot to me and further more to my fellow workers. Best wishes; from all of us.

  • I needed to post you a very little note to help say thanks a lot again for your fantastic concepts you have shown above. It is really pretty open-handed of people like you to convey openly what many individuals would have marketed for an e book to get some cash for themselves, precisely since you might have done it if you ever considered necessary. Those inspiring ideas in addition served as a fantastic way to be sure that the rest have the identical dream the same as my very own to learn somewhat more pertaining to this issue. I am certain there are a lot more enjoyable situations in the future for people who check out your blog post.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *